torsdag den 7. februar 2013

G=Godt begyndt...



Godt begyndt er halvt fuldendt! I den grad et ordsprog der opsummerer mig...

Jeg er ikke pigen der har styr på hver en lille detalje af sit liv. Heller ikke pigen der formår lige at smække en dej sammen til friske morgenboller. Hende der har overskud til at have pigernes legekammerater med hjem hver dag. Ikke hende der husker at vande blomsterne i vindueskarmen hver uge, som der ellers står på den lille vejledning i potten når den købes. Jeg er ikke hende der har fuldstændig styr på sin forskudsopgørelse og ved hvilke regninger der måtte ligge i postkassen i oktober. Og da slet ikke hende der ikke starter noget nyt før alt andet er gjort færdigt. På ingen måde er jeg et overskudsmenneske.

Derimod er jeg pigen, der hellere køber en pose krydderboller der bare lige skal smides i ovnen - så jeg kan sove en time længere. Hende der må købe nye blomster til vindueskarmen forholdsvis ofte (til stor glæde for egnens blomster centre), efter adskillige forsøg på at rede halvdøde planter. Hende der først opdager der er en mening med, at kigge på sin forskudsopgørelse når det er forsent og SKAT allerede har fuck´et fradraget op og løn udbetalingen er halveret. Hende der pt. ikke aner hvad der står på kontoen og har frygt for at tjekke saldoen sidst på måneden. Hende der vel mest af alt lever efter tidsoptimist-livsstilen "jeg når det nok" og altid er for sent på den... Og da især hende der er en sand mester i at starte nye projekter inden noget af det er gjort tilnærmelsesvis færdigt.

Og selvom jeg til tider dunker mig selv oven i hovedet og tænker, at NU må det være nok, og tag dig nu sammen - så trives jeg egentlig meget godt med det. To-do lister er vejen frem for mig. Listen hvor jeg kan overskue alle de tanker og projekter jeg har gang i, på én gang. Og når først projektet har fået en plads på listen - så er vi igang! Godt begyndt er halvt fuldendt - hvis bare man er igang, er chancen for at det bliver færdigt større - og det er godt nok til mig :o)

2 kommentarer:

  1. En To-Do-Liste er en dejlig ting. Jeg har fået hængt et white- board op i vores bryggers (lige der hvor alle går forbi), så er det nogen gange visse ting "streger sig selv", fordi andre i familien hjælper til. Det er også dejligt selv at strege over og blive færdig. God arbejdslyst.......

    SvarSlet
  2. Herligt indlæg. Kan nikke genkendende til rigtig mange af de der minus-overskuds-punkter, men tænker også at det vigtigste ski er at være glad! : )

    SvarSlet